Oldalak

2015. március 3., kedd

Kota Kinabalu első benyomások

Megérkezés a szállásra rögtön örömet is okoz: harmadik emeleten van a szobánk, ezzel ha akarjuk ha nem, rögtön emlékeztet a korábbi hegymenetre. De legalább kiderült, hogy mégis van izmom, mert fáj. Cserébe nagyon kulturált kis hely a szállás benn a belvárosban, ráadásul pont szemben van egy hatalmas piac csarnok szerűség, ami kizárólag tengeri cuccokat áruló "kifőzdékből" áll, mindegyik előtt hatalmas akváriumokba és ládákba mindenféle tengeri herkentyű: halak, rákok, kagylók, polipok, stb.

Belépve rögtön letámadnak mindenfelől kerítő emberek, hogy őket válasszuk. Valahol leültünk, édes-csilis sült rákot rendeltünk (fél kilót), tarisznyarákhúsos rizzsel ééés végre megérdemeltünk egy sört is (tiger márkájú, 6,5 deci). Az egészet megkoronáztuk egy jégkrémmel. Jól esett utána az alvás.

Az első nap Kota Kinabalu-ban nyugisan telt, sétáltunk egyet a belvárosban a szállás környékén, felderítettük, hogy hol van a kikötő, ahonnan holnap megyünk majd a közeli szigetekre, meg megnéztük, hogy 6.-án honnan megy majd a busz, ami a Mantanani szigetre visz.  Ez utóbbinál volt egy kis kavarodás mert az irodában a nő nem találta a foglalásunkat, de végül a hatalmas pláza második emeletére irányított minket a cég egy másik irodájába, ahol már mindent rendben találtak. Nem tudja az egyik kéz, hogy mit csinál a másik?

Apropó pláza, van belőlük bőven, mindegyikben jó hideg van (munkások kedvenc szórakozása, hogy a plázák ajtaját kinyitják és a kiömlő hidegben heverésznek az utcán), valamint minden második bolt vagy futtatott arannyal foglalkozik, vagy mobiltelefonokat (esetleg ahhoz kiegészítőket) árul. De komolyan, elképesztően sok kütyübolt van.

A város egyébként tipikus ázsiai utcaképet mutat: több sávos utakkal, óriási plázákkal, átlagos forgalommal (korábbi ázsiai tapasztalataimmal ellentétben itt elég nyugis és jól strukturált a közlekedés) és az utcára nyíló üzletekkel. Természetesen a mellékutcákba betekintve néhol látszódik a másik oldal is: a szegénység, a szemét meg klímák kültéri egységeinek erdeje. A helyi dolgok mellett minden nagyobb lánc képviselteti magát itt: van pizza jut, KFC, szarbucks, meki, Burger King, stb.

Egyébként teljesen jó helynek tűnik ez a (bel)város, hangulatos. Túl sok törtenelmi látnivaló nincs egyébként (vagy csak egyelőre nem fedeztük fel), van viszont kínai negyed szerűség, amely tele van lógatva lampionokkal, a nemrég lezajlott kínai új év nyomán. Ez egyébként nem csak a kínai negyedre jellemző, hanem városszerte kínai díszek lógnak az utcán, az üzletekben, a szállodákban egyaránt.

Láttunk egy óratornyot, egy teret (mint nálunk a hősök tere, csak itt ki volt írva, hogy nem szabad a füvet privát célokra használni, mert megbüntetnek), valamint a turista információs irodánál megtaláltuk a 0-ás kilométer követ.  Út közben vettem egy hűtött papajacsíkot, ebédre meg betoltam egy jó pho levest. Frankó volt mindkettő, s igy legalább a folyadék utánpótlás megvan.